Higiena i profilaktyka

Podstawą dbania o zęby jest profilaktyka. Gabinet dentystyczny Dental4You Kraków przygotował dla Państwa bogaty program profilaktyczny.

Nasze wykwalifikowane higienistki wykonują zabiegi m.in. takie jak:

• skaling
  • piaskowanie
  • polishing
  • lakierowanie
  • lakowanie

Skaling to ultradźwiękowe usuwanie kamienia nazębnego. Jest to zabieg wyjątkowo istotny i powinien być wykonywany przynajmniej raz na pół roku. Narastająca warstwa kamienia nazębnego prowadzi do poważnego schorzenia jakim jest paradontoza. Systematyczne usuwanie kamienia nazębnego to profilaktyka tej trudnej do wyleczenia choroby przyzębia.

Skaling zaleca się zwłaszcza palaczom, gdyż na ich zębach kamień osadza się intensywniej.

W trakcie piaskowania  na powierzchnię zębów kierowany jest strumień wody pod ciśnieniem, zawierający wodorotlenek sodu i powietrze. Zabieg traktowany jest jako uzupełnienie skalingu i pozwala na usunięcie osadów nazębnych.

Polishing polega na polerowaniu powierzchni zębów po jej wcześniejszym oczyszczeniu innymi metodami. Do przeprowadzenia zabiegu wykorzystuje się specjalne szczotki i pasty, a zapobiega on nawarstwianiu się kamienia i ułatwia utrzymanie osadów z dala od powierzchni zębów.

Do lakierowania wykorzystuje się specjalne lakiery fluorkowe, które wcierane są w powierzchnie zębów. Wnikający w szkliwo fluor chroni przed bakteriami i rozwojem próchnicy – fluor wchodzi w reakcje ze związkami wapnia, w efekcie czego wytwarzają się fluoroapatyty.

Lakowanie to uszczelnienie bruzd na powierzchni zębów. Zabezpiecza przed próchnicą, chroniąc szkliwo i zębinę przed bakteriami.

Dane teleadresowe:

Gabinet Stomatologiczny